loading...
تفریحی سرگرمی
مجتبی بازدید : 116 پنجشنبه 02 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

 

سریال شهرزاد,فصل دوم شهرزاد,داستان شهرزاد فصل دوم

داستان فصل دوم سریال شهرزاد

امروز صبح جزئیاتی از فصل دوم سریال«شهرزاد» را فاش کرده است. فصل اول سریال شهرزاد در حالی رو به پایان است که پیش‌تولید فصل دوم به شکل جدی آغاز شده است و گروه تولید علاوه بر تمدید قرارداد بازیگران فصل اول با بازیگران جدید هم وارد مذاکره شدند؛ یکی از این بازیگران فاطمه معتمدآریاست که حضورش در فصل دوم این سریال تقریبا قطعی است.

فصل دوم این سریال این روزها در حالی مراحل پیش تولید خود را پشت سر می‌گذارد که فیلمنامه آن تقریبا به پایان رسیده است و این روزها نغمه ثمینی به همراه حسن فتحی سرگرم بازنویسی و نگارش فیلمنامه قسمت‌های پایانی هستند.

ماجرای فصل دوم این سریال از جایی شروع می‌شود که بعد از مرگ «بزرگ آقا» همه چیز به قباد می‌رسد و او همه کاره دم و دستگاه «دیوان سالار» می‌شود. اما شرایط جدید و قدرت گرفتن قباد به مذاق «عمه بلقیس» که در کرمان زندگی می‌کند خوش نمی‌آید و او برای گرفتن قدرت از قباد به تهران می‌آید.

نقش عمه بلقیس را در این سریال قرار است فاطمه معتمدآریا بازی کند. کشمکش او با قباد برای گرفتن قدرت بخشی از قصه فصل دوم است. از طرف دیگر قباد در زمانی که قدرت را در دست دارد شرایطی را مهیا می‌کند که فرهاد از ایران برود و مجبور شود در خارج از کشور زندگی خود را ادامه دهد.

همین بخش ها از فصل دوم این سریال در یک کشور خارجی که احتمالا ارمنستان خواهد بود تصویربرداری می‌شود و گروه تولید سریال فصل دوم در تلاش هستند بلافاصله با پایان فصل اول، فصل دوم را کلید بزنند تا بتوانند توزیع آن را از نیمه  سال آغاز کنند.

فصل دوم سریال «شهرزاد» قرار است که در ۲۶ قسمت تهیه و تولید شود و به بازار بیاید.

اخبار فرهنگی و هنری – روزنامه هفت صبح

مجتبی بازدید : 97 چهارشنبه 18 آذر 1394 نظرات (0)

شاید شما نیز دوست داشته باشید هنگامی که در نرم افزار تلگرام عکسی ارسال میکنید زیر آن عکس توضیحی بنویسید.در حالت عادی نمیتوانید این کار را انجام بدهید یعنی اگر در کادر نوشته چیزی بنویسید نمیتوانید عکس ارسال کنید و اگر بخواهید یک عکس بفرستید همان لحظه نمیتوانید چیزی همراه با آن بفرستید برای این کار باید به ترتیب زیر عمل کنید.

ابتدا برای انتخاب عکس شکل سنجاق را لمس کنید، سپس از گزینه هایی که باز میشوند گزینه گالری را انتخاب کنید.در این قست باید عکس مورد نظر را لمس کنید تا همانند تصویر زیر بزرگ شود ، در این قسمت باید تیک عکس را بزنید و حرف T که در عکس با کادر رنگی مشخص شده لمس کنید.

ارسال متن همراه عکس,ترفند تلگرام,ارسال عکس در تلگرام

ارسال متن به همراه عکس تلگرام

سپس همانند تصویر زیر توضیح یا متنی را که میخواهید همراه عکس ارسال کنید را بنویسید و در آخر بر روی گزینه Send را لمس کنید.

ارسال متن همراه عکس,ترفند تلگرام,ارسال عکس در تلگرام

نوشتن توصیح برای عکس در تلگرام

 

اختصاصی دوبرال

مجتبی بازدید : 70 پنجشنبه 12 آذر 1394 نظرات (0)

 

سرطان گرفتن,جلوگیری از سرطان,علتهای سرطان

چربی و الکل یکی از عوامل اصلی سرطان

مواد غذایی، حاوی مواد سرطان زا (کارسینوژن) و نیز مواد پیشگیری کننده از سرطان هستند. در این مبحث به این عوامل ایجاد کننده ی سرطان اشاره می کنیم.

١. چربی
در بررسی هایی که انجام شده ارتباطی بین سرطان و میزان چربی رژیم غذایی مشاهده می شود. نقش چربی در رژیم غذایی و ایجاد سرطان پستان، کولون، ریه و پروستات مشاهده شده است؛ اما چون چربی به تنهایی در برنامه غذایی استفاده نمی شود، مکانیسم اثر آن نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. ولی کاهش مصرف چربی از عود سرطان پروستات جلوگیری می کند. به همین علت توصیه می شود در رژیم غذایی خود از خوردن مواد غذایی پرچرب خودداری کنید.
٢. الکل
بررسی های اپیدمیولوژیک نشان داده است که الکل در ایجاد سرطان به خصوص سرطان های دهان، حلق، حنجره و مری مؤثر است. الکل روی بافت هایی که در هنگام مصرف در تماس با آن هستند اثر بیشتری می گذارد. استالدئید ماده ی حاصله از متابولیت الکل در بدن است که به عنوان کارسینوژن شناخته شده است. مصرف الکل به خصوص آب جو با افرایش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال همراه است.
روش تهیه غذا نیز اهمیت خاصی دارد زیرا در صورت پخت نامناسب باعث وارد شدن مواد سرطان زا به خصوص هیدروکربن های آروماتیک (مانند بنزوپیرن) و آمین های آروماتیک به غذا می شوند. این عوامل در سرخ کردن غذا و یا دودوی کردن گوشت به وجود می آیند.
 ٣. پروتئین
پروتئین نیز مانند چربی مکانیسم دقیق آن مشخص نیست ولی در رژیم های پرپروتئین که حاوی گوشت زیاد و چربی و میزان کم فیبر است احتمال خطر ابتلا به سرطان کولون و سرطان پیشرفته پروستات بیشتر است. معمولاً در رژیم هایی که میزان پروتئین کمتر از نیاز استاندارد است، رشد تومور دچار وقفه می شود. پس در مصرف پروتئین حد اعتدال آن مهم است (به طور میانگین در روز نیاز به پروتئین ۱۸ درصد انرژی دریافتی است).
٤. شیرین کننده های مصنوعی
دانشمندان در سال ۱۹۹۰ پی بردند که شیرین کننده های مصنوعی باعث افزایش تومور مثانه می شود. مصرف روزانه ۲۵۰۰ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن باعث این مهم می شود. از این شیرین کننده ها می توان به ساخارین و سیکلامات اشاره کرد. در مورد آسپارتام هنوز نتیجه ای در ارتباط با سرطان مشاهده نشده است.
٥. نیتریت ها، نیتروزآمین ها
نیتروزآمین ها کارسینوژن های بسیار قدرتمندی هستند. نیترات ها می توانند به نیتریت تبدیل شوند و نیتریت ها در بدن با مواد دیگر ترکیب و نیتروزآمین ها را تولید کنند که این فرآیند در بزاق، کولون و مثانه انجام می شود.
نیترات ها در مواد غذایی مختلف وجود دارند ولی منبع اصلی آن آب آشامیدنی و سبزیجات است. از نیترات سدیم و پتاسیم در تهیه برخی مواد غذایی استفاده می شود از جمله ایجاد رنگ صورتی در سوسیس و کالباس. پس باید میزان مصرف این مواد را به حداقل رساند. نیتروزآمین ها در توتون و دود آن نیز وجود دارند.
٦. هورمون ها، داروها
افزایش برخی هورمون های بدن در ایجاد سرطان و برخی داروها در پیشگیری از سرطان ها نقش دارند. برای مثال:
* آندروژن ها در ایجاد سرطان پروستات نقش دارند.
* پرولاکتین یکی از عوامل تسریع کننده بروز سرطان پستان است.
* داروی تاموکسیفن و آنتی آستروژن، از سرطان پستان و کولون پیشگیری می کند.
* فولات و رتینول از سرطان کارسینومای کولورکتال پیشگیری می کند.
* شواهدی نیز مبنی بر اثر آسپرین و ضدالتهاب های غیر استروئیدی (NSAIDS) در پیشگیری از بعضی سرطان ها وجود دارد.
٧. روش طبخ غذا
روش تهیه غذا نیز اهمیت خاصی دارد زیرا در صورت پخت نامناسب باعث وارد شدن مواد سرطان زا به خصوص هیدروکربن های آروماتیک (مانند بنزوپیرن) و آمین های آروماتیک به غذا می شوند. این عوامل در سرخ کردن غذا و یا دودی کردن گوشت به وجود می آیند که ممکن است باعث ایجاد سرطان معده و مری شوند.
دانشمندان در سال ۱۹۹۰ پی بردند که شیرین کننده های مصنوعی باعث افزایش تومور مثانه می شود. مصرف روزانه ۲۵۰۰ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن باعث این مهم می شود. از این شیرین کننده ها می توان به ساخارین و سیکلامات اشاره کرد.
٨. آکریلامید
آکریلامید در غذاهای نشاسته ای که با حرارت زیاد (بالاتر از ۱۲۰ درجه سانتی گراد) سرخ شوند، ایجاد می شود. در بررسی ها بیشترین میزان آن در چیپس، سیب زمینی سرخ شده، بیسکویت، اسنک، کراکر و نان تست یافت شد. چون آکریلامید در تمام بدن به طور یکنواخت پخش می شود نمی توان آن را در ایجاد نوع خاصی از سرطان دخیل دانست. در غذاهایی که به سرعت آماده می شوند (fast food) آکریلامید ۳۰۰ برابر میزان مجازی است که توسط آژانس حفظ محیط زیست امریکا برای آب آشامیدنی تعیین کرده است. برای همین بهتر است مواد نشاسته ای در حرارت بالا سرخ نشوند.
٩. حشره کش ها و علف کش ها
این مواد حاوی آرسنیک هستند. آرسنیک می تواند بعد از مدت طولانی (حداقل ۱۳ سال) باعث بروز سرطان پوست شود. قبل از مصرف، میوه و سبزی باید به دقت شستشو شوند تا مواد شیمیایی آن از بین برود.
١٠. آهن
در بررسی های تجربی دیده شده آهن اضافی، باعث تسریع تولید تومور می شود. آهن اضافی می تواند احتمال سرطان روده، کولون، ریه، کبد و پستان را بالا ببرد. البته مکانیسم دقیق آن نا شناخته است، شاید به دلیل تولید رادیکال های آزاد در بدن که یکی از عوامل ایجاد سرطان هستند باشد.

 

مجتبی بازدید : 54 یکشنبه 30 آذر 1393 نظرات (0)

 

 

 

اخبار سیاسی - سیدعلی خمینی: فسادهای چندهزارمیلیاردی،دوستداران انقلاب را ناراحت کرده است

حجت الاسلام سیدعلی خمینی شنبه شب در آیین عزاداری 28 ماه صفر در حسینیه امام(ره) قزوین، با تسلیت رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، افزود: با بررسی قرآن پی می بریم که مبارزه با فساد و پیشگیری از آن مهمترین ماموریت ها و گوهر حرکت انبیاء بوده است.

وی همچنین ریشه انقلاب اسلامی را مبارزه با فساد خواند و گفت: یکی از عوامل مهم و اساسی که موجب شد امام(ره) و مردم در مقابل رژیم طاغوت بایستند، مقابله با فساد بود.

وی، از بین بردن فساد و اقامه عدل در کشور را یکی از آرزوهای امام(ره) بیان کرد و گفت: 'هیچ بهانه ای برای اینکه در مبارزه با فساد، تلاش های لازم را نداشته باشیم، نداریم'.

حجت الاسلام خمینی با بیان اینکه 'باید ببینیم بعد از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی در مواجه با فساد چه عملکردی داشته ایم'، افزود: فسادهای چندهزار میلیارد تومانی ناراحتی شدید دوستداران انقلاب و نظام را به همراه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید به طور آشکار در جریان مبارزه با فساد قرار بگیرند، افزود: مسوولان باید اعلام کنند که در خصوص مبارزه با 'فساد سیستماتیک' چه کارهایی انجام می دهند.

نوه امام راحل، با یادآوری سخنان امیرالمومنان(ع) در خصوص مبارزه با فساد، تاخیر انداختن در این زمینه را جایز ندانست و گفت: نباید مبارزه با فساد را کم اهمیت شمرد و در این راه تاخیر انداخت.

وی تاکید کرد: تاخیر در این مبارزه، آسیب های غیرقابل جبرانی را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام خمینی با تاکید بر تلاش مسوولان برای توسعه دولت الکترونیک و کاهش کاغذبازی در دستگاه ها و ادارات، این موضوع را موجب کاهش زمینه های وقوع فساد دانست.

وی با تاکید بر اینکه ملت از کسانی که در برابر فساد می ایستند، پشتیبانی می کنند، افزود: ملت ما با مشت خود در برابر تانک و توپ ایستاد و امروز نیز در مقابله با فساد ایستادگی می کند.

حجت الاسلام خمینی، با بیان اینکه 'خوشحالیم که رهبر معظم انقلاب پرچمدار مبارزه با فساد هستند'، ادامه داد: 'افتخار ماست که مسوولان پرچم مبارزه با فساد را برداشته و مردم نیز آنان را در این راه همراهی می کنند.'

اخبار سیاسی - ایرنا

مجتبی بازدید : 101 یکشنبه 30 آذر 1393 نظرات (0)

 

زندگینامه بازیگر ایرانی ، مرتضی احمدی

 مرتضی احمدی
نام اصلی : مرتضی حاج سید احمدی
زمینه فعالیت : سینما و تلویزیون
تولد: ۱۰ آبان ۱۳۰۳
وفات: ۳۰ آذر ۱۳۹۳
پیشه : بازیگر، گوینده، خواننده
همسر(ها) : زهرا جوانشیر
فرزندان : آزیتا (متولد ۱۳۳۷)
مازیار (متولد ۱۳۴۰)

مرتضی احمدی (زاده ۱۳۰۳) بازیگر سینما و تلویزیون و گوینده و خواننده ایرانی است.

تولد و تحصیلات
احمدی در ۱۳۰۳ در جنوب تهران به دنیا آمد. پدرش سَقط‌فروش بود. برای تحصیل ابتدا به مکتب و سپس به دبستان منوچهری در میدان گمرک رفت و بعد از آن به دبیرستان شرف و دبیرستان روشن رفت.

در شانزده‌سالگی ورزش باستانی و فوتبال را شروع کرد و به همراه تیم فوتبال دبیرستانش در مسابقات آموزشگاه‌های تهران رتبه‌هایی به دست‌آورد. بعدها در تیم فوتبال راه‌آهن تهران و پس از آن در باشگاه راه‌آهن بازیکن و مربی (تا سال ۱۳۲۵) شد.


فعالیت حرفه‌ای
پس از چند تلاش آماتوری در تئاتر در ۱۳۲۱ با کمک عده‌ای از دوستانش «تماشاخانه ماه» را روبه‌روی باغ فردوس دایر کرد، ولی پس از چند هفته مجبور به ترک آنجا شد. در اوایل پاییز ۱۳۲۲ در تئاتر فرهنگ برای اولین بار پیش پرده‌خوانی کرد و در نتیجه آن بازیگر تئاتر هم شد. مدتی بعد پدرش از فعالیت او در تئاتر مطلع شد و او را از خانه بیرون کرد. مرتضی احمدی پس از مدتی هم‌زمان با هنرپیشگی در راه‌آهن تهران به‌عنوان تعمیرکار استخدام شد.

مرتضی احمـدی برای اولین بار به سبک بیات تهران در پیش پرده‌ها آواز خواند و نیز اولین بار (در ۱۳۲۲) ترانهٔ گلپری جون را اجرا کرد، که بسیار محبوب شد و به خاطر آن برای کار در رادیو تهران دعوت شد. در یکی از پیش پرده‌ها ترانه‌ای دیگری به نام «کارگرم من» را اجرا کرد که به استقبال کارگران راه‌آهن و پس از آن منجر به اعتصاب کارگران راه آهن گردید که در نتیجه، مرتضی احمدی به بخش حسابداری راه‌آهن منتقل شد و پس از پایان اعتصاب دستگیر شد و در کلانتری تعهد کرد از آن به بعد ازاجرای آن پیش پرده خوداری کند.

پیش‌پردهٔ دیگری نیز با اجرای احمدی به نام «قدس شاهین» (دربارهٔ ماجرای تجاوز جنسی عده‌ای از سربازان آمریکایی به یک زن ایرانی) توقیف شد. ولی پس از اجرای مجدد آن در پاییز ۱۳۲۳ در جمعی خصوصی، محکوم شد شش ماه به کرمان تبعید شود که با پیگیری محمد مسعود، مدیر روزنامهٔ مرد امروز که تصادفاً به تئاتر فرهنگ آمده بود ملغی شد. چندتا از پیش‌پرده‌های دیگر با اجرای احمدی نیز توقیف شده است، از جمله پیش‌پرده‌ای به نام «پیرهن زرده» که دربارهٔ گروه‌های فشار حزب دموکرات ایران که پیراهن زرد می‌پوشیدند بود و به کتک خوردن مرتضی احمدی و بازداشت او انجامید و پیش‌پرده‌ای به نام «کارمند دولت» که منجر به انفصال موقت او از خدمت در راه‌آهن شد ولی با اعتراض احمدی به دیوان عالی کشور لغو شد.

مرتضی احمدی در بهار ۱۳۲۴ از طریق مسابقات فوتبال با ناصر فخرآرایی که در تیم «آفتاب شرق» بازیکن و مربی بود آشنا شد. در ۱۵ بهمن ۱۳۲۷ به دعوت فخرآرایی به مراسم سالگرد افتتاح دانشگاه تهران رفت و در آن جا شاهد ترور محمدرضا شاه به دست فخرآرایی بود که به کشته شدن فخرآرایی و دستگیر شدن احمدی انجامید که پس از بازجویی و اثبات بی‌اطلاعی‌اش از ماجرا، آزاد شد.

احمدی در ۱۳۲۳ به رادیو تهران (چندی بعد در رادیو ایران و بعد از آن در رادیو و تلویزیون ایران)به کار کردن اشتغال گزید، تا برنامه‌های کمدی اجرا کند. در دوره‌های مختلفی در رادیو کار کرد و از جمله تیپی به نام «بابا جاهل گریان» اجرا کرد و به سبک‌های مختلف ترانه و آواز خواند. در فروردین ۱۳۵۳ نقش اول سریال پربینندهٔ هردمبیل، نوشتهٔ پرویز خطیبی را بازی کرد در نظرخواهی‌از مردم در سال ۱۳۵۶ به‌عنوان محبوب‌ترین هنرپیشهٔ رادیو انتخاب شد.

وی در ۱۳۲۶ گویندهٔ فیلم‌های خارجی شد و از اعضای اولیهٔ انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم (تأسیس در ۱۳۴۲) بود.

پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ احمدی بازیگری را کنار گذاشت و به مدت هفت سال به اهواز رفت. ولی پس از بازگشت به تهران از نو کار بازیگری را در سریالی تلویزیونی به نام تک‌مضراب از سر گرفت. از سریال‌های تلویزیونی دیگری که بازی کرده است می‌توان از سلطان صاحبقران، هفت شهر عشق (۱۳۵۶)، آئینه و زیر بازارچه (۱۳۷۷، رضا ژیان) نام برد.

در فروردین ۱۳۴۹ نیز احمدی به دعوت علی حاتمی ترانهٔ عنوان‌بندی فیلم حسن کچل را، ضربی‌خوانی کرد (که به نام روحوضی نیز شناخته می‌شود). در همین سبک در ۱۳۲۸ پنج صفحهٔ موسیقی برای یک شرکت انگلیسی ضبط کرد. مرتضی احمدی بیش از چهارصد ترانهٔ ضربی و صد و پنجاه ترانهٔ فکاهی خوانده است، این ترانه هااز نوشته‌های نصیری‌فر، نویسندهٔ کتابی است به نام مردان موسیقی سنتی و نوین ایرانکه بیشتر کارهای موزیکال مرتضی احمدی از آن کتاب گرفته شده است. 

 

مرتضی احمدی,بیوگرافی مرتضی احمدی,زندگینامه مرتضی احمدی

 ازدواج
احمدی در ۹ مرداد ۱۳۳۴ با یکی از همکارانش در راه‌آهن به نام زهرا جوانشیر ازدواج کرد که در۲۵ اردیبهشت ۱۳۵۰ بر اثر سرطان درگذشت. احمدی از این ازدواج یک فرزند دختر به نام آزیتا (متولد ۱۳۳۷) و یک فرزند پسر به نام مازیار (متولد ۱۳۴۰) دارد.
   
آثار
دوبله
از ماندگارترین آثار مرتضی احمدی می‌توان به کار صدایی (نوعی دوبله) وی در مجموعه پینوکیو اشاره کرد که در آن در نقش «روباه مکار» به خواندن متن می‌پرداخت.

این مجموعه از محصولات شرکت «چهل و هشت داستان» است که در اواخر دوران شاه و اوایل انقلاب به تولید محصولات فرهنگی برای کودکان ایرانی می‌پرداخت. دیگر اعضای این گروه عبارت بودند از ناهید امیریان در نقش «جینا»، نادره سالارپور در نقش پینوکیو و کنعان کیانی در نقش «گربه نره». ویژگی اصلی این اجرا از داستان پینوکیو، ادغام آن با سازوضرب ایرانی و ترانه‌های سبک روحوضی است که به این داستان خارجی حال و هوای کاملاً ایرانی می‌دهد؛ تا آنجا که قسمتی ویژه، جدااز خط سیراصلی قصه، برای نوروز و سفره هفت سین تهیه می‌شد و در آن قسمت شخصیت‌های داستان (پینوکیو، جینا، آقا روباهه و گربه نَره) به شمردن سین‌های، هفت‌سین و خواندن آواز جوجه خروس می‌پردازند! شایان ذکر و گفتنیست که همین گروه چهار نفره کار دوبله کارتون ژاپنی این داستان را نیز بر عهده داشتند که بالطبع شرایط زبان و فرهنگ ژاپنی، در آن کارتون، جایی برای اضافه کردن ِقطعات روحوضی، ساز و آواز ایرانی و یا تیکه کلام‌های فرهنگ فارسی از قبیل شمردن هفت سین و غیره را میسر نمی‌نمود.


سینما
مرتضی احمدی در ۱۳۳۲ برای اولین بار در سینما بازی کرد، در فیلمی به نام «ماجرای زندگی» به کارگردانی «نصرت‌الله محتشم». از فیلم‌های دیگر او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

«مرتضی احمدی» درگذشت
«مرتضی احمدی» بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در ۹۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

          

سالنام فیلمکارگردان
۱۳۸۴ ستاره‌ها ۳: ستاره بود فریدون جیرانی
۱۳۷۵ مینا و غنچه محمد حسین‌پور
جهان خادم‌المله
سرحد اکبر صادقی
۱۳۷۳ کلاه‌قرمزی و پسرخاله ایرج طهماسب
عروسی خون مجید جوانمرد
حالا چه شود! محمد جعفری هرندی
تحفه هند محمدرضا زهتابی
۱۳۷۲ بلندی‌های صفر حسینعلی لیالستانی
۱۳۷۰ یکبار برای همیشه سیروس الوند
ناصرالدین‌شاه آکتور سینما محسن مخملباف
ساده لوح مهدی فخیم‌زاده
راه و بیراه سیامک شایقی
خانه خلوت مهدی صباغ‌زاده
۱۳۶۸ ارثیه محمدکاظم بلوچی
صنوبرهای سوزان عباس شیخ بابایی
۱۳۶۷ گراند سینما حسن هدایت
ارثیه کاظم بلوچی
تا غروب جعفر والی
۱۳۶۶ در انتظار شیطان حمیدالدین صفایی
۱۳۶۵ جدال در تاسوکی فرامرز قریبیان
مأموریت حسین زندباف
معما حسین زندباف
۱۳۶۴ اتوبوس یدالله صمدی
مدرک جرم منوچهر حقانی‌پرست
۱۳۶۳ مردی که زیاد می‌دانست یدالله صمدی
۱۳۵۴ خانه خراب نصرت کریمی
ذبیح محمد متوسلانی
فرار از حجله جواد طاهری
۱۳۵۳ موسرخه عبدالله غیابی
آب حبیب‌الله کاوش
۱۳۵۲ جعفر جنی و محبوبه اش رضا صفایی
تنها و گل‌ها ابوالقاسم ملکوتی
۱۳۵۱ مطرب اسماعیل نوری‌علاء
قایقرانان رضا صفایی
فرار از زندگی رضا صفایی
قلندر علی حاتمی
نانجیب عباس کسایی
۱۳۵۰ شراره احمد نجیب‌زاده
باباشمل علی حاتمی
وحشی جنگل روبرت اکهارت
فریاد سلیمان میناسیان
هراند میناسیان
۱۳۴۹ جنجال عروسی احمد نجیب‌زاده
میوه گناه محمود کوشان
شیرین و فرهاد اسماعیل کوشان
۱۳۳۲ ماجرای زندگی نصرت‌الله محتشم

 

مرتضی احمدی,بیوگرافی مرتضی احمدی,زندگینامه مرتضی احمدی

    تلویزیون

سالنامسمتکارگردانتوضیحات
۱۳۸۷-۱۳۹۲ شکرستان راوی
صدا پیشه
بابک نظری
سعید ضامنی
برنامه کودک و نوجوان شبکه ۲
۱۳۸۹ چاووش بهار بازیگر افشین اربابی  
۱۳۸۸ مجموعه عروسکی
«بچه‌های کوچه دوستی»
بازیگر هنگامه مفید  
۱۳۸۶ به همین سادگی بازیگر افشین اربابی  
۱۳۸۴ تا غروب بازیگر محمد بنایی  
۱۳۸۴ مثل همیشه بازیگر سیدوحید حسینی  
۱۳۸۱ توپ گرد بازیگر بهروز بقایی  
۱۳۸۱ زیرگذر بازیگر محمد عمرانی  
۱۳۸۰ تازه چه خبر همسایه؟ بازیگر بهروز بقایی
امیر سمواتی
شبکه ۲
۱۳۸۰ رستوران خانوادگی بازیگر مهمان حسین سهیلی‌زاده شبکه تهران
۱۳۸۰ خانه پدری بازیگر مهمان فریدون حسن‌پور
مسعود بهبهانی
شبکه تهران
۱۳۷۹ خواستگاری پرماجرا بازیگر محمد بنائی  
۱۳۷۹ ماجراهای خانه قدیمی بازیگر اسماعیل میهن‌دوست شبکه ۱
۱۳۷۹ پانزده مسافر بازیگر مهدی طاهری هر روز ظهر از برنامه «سیمای خانواده» پخش می‌شد.
۱۳۷۸ دردسر بزرگ بازیگر علی عبدالعلی‌زاده پخش در تعطیلات نوروز ۱۳۷۹ از شبکه ۲
۱۳۷۸ دانی و من - سری دوم بازیگر علی عبدالعلی‌زاده شبکه تهران
۱۳۷۷-۱۳۷۸ زیر بازارچه بازیگر رضا ژیان شبکه ۲
۱۳۷۶ گل‌های آفتابگردان بازیگر مهمان مسعود شاه‌محمدی در برنامه سیمای خانواده پخش می‌شد.
۱۳۷۵-۱۳۷۶ تهران ۱۱- ۵۹۵ ج ۴۸ بازیگر مرضیه برومند بازی در اپیزود «تحقیق»
۱۳۷۵ ببخشید بازیگر رضا کرم‌رضایی  
۱۳۷۵ فروشگاه بازیگر احمد بهبهانی شبکه ۳
۱۳۷۵ نوعی دیگر بازیگر مهمان بهروز بقایی  
۱۳۷۴ مجموعۀ داستانهای «قصه شب سیما» بازیگر مسعود فروتن بازی در اپیزودهای «ضامن» و «خانه عشق» - شبکه ۱
۱۳۷۴ کت و شلوار خواستگاری بازیگر سعید سلطانی پخش در نوروز ۱۳۷۵ - شبکه ۱
۱۳۷۴ زائر غریب بازیگر اکبر صادقی نویسنده: «بهمن زرین‌پور»
۱۳۷۳ اشتباه در اشتباه بازیگر جواد انصافی  
۱۳۷۱ بیا تا گل برافشانیم بازیگر خسرو ملکان  
۱۳۷۱ آخرین سند بازیگر رضا گنجی  
۱۳۷۰-۱۳۷۱ تعطیلات نوروزی بازیگر خسرو ملکان در نوروز ۱۳۷۱ از شبکه ۱ پخش شد.
۱۳۶۹ چای و لبخند بازیگر احمد بهبهانی  
۱۳۶۹ کمند خاطرات بازیگر سید ضیاءالدین دری
حسین خندان
هوشنگ پاکروان
 
۱۳۶۹ آرایشگاه زیبا بازیگر مرضیه برومند  
۱۳۶۷ بخش چهار جراحی بازیگر مسعود فروتن شبکه ۱
۱۳۶۶ آئینه (سری سوم) بازیگر فریدون فرهودی شبکه ۱
۱۳۵۶ چنگک بازیگر محمد متوسلانی
جلال مقدم،
فریبرز صالح
فرخ ساجدی
 
۱۳۵۵ مجموعه طنز تلویزیونی «پنجره‌ها» بازیگر اسماعیل احمدی  
۱۳۵۴ سلطان صاحبقران بازیگر علی حاتمی این سریال در ۱۳ قسمت و بصورت سیاه سفید،
برای نخستین بار از «۱۵ آبان ۱۳۵۴» و برای بار دوم،
از «۷ تیرماه ۱۳۵۶» پخش شد.
؟ هفت شهر عشق بازیگر نظام فاطمی  
۱۳۵۱-۱۳۵۲ هردمبیل و هردم کلنگ بازیگر پرویز خطیبی  
؟ چهره‌ها بازیگر پرویز خطیبی  
۱۳۴۰-۱۳۴۵ تک‌مضراب بازیگر علی محزون  

کتاب‌شناسی

* کهنه‌های همیشه نو (ترانه‌های تخت حوضی)، مرتضی احمدی (گردآورنده)، ناشر: ققنوس *من و زندگی: خاطرات مرتضی احمدی، مرتضی احمدی، ناشر: ققنوس
*پرسه در احوالات ترون و ترونیا، مرتضی احمدی، ناشر: هیلا
*فرهنگ بر و بچه‌های ترون: کلمه‌های ویژه، واژه‌ها، اصطلاحات و ضرب المثل‌های تهرانی، مرتضی احمدی، ناشر: هیلا
 
 تصاویر مرتضی احمدی

مرتضی احمدی,بیوگرافی مرتضی احمدی,زندگینامه مرتضی احمدی

 مرتضی احمدی

مرتضی احمدی,بیوگرافی مرتضی احمدی,زندگینامه مرتضی احمدی

 تصاویر مرتضی احمدی

مرتضی احمدی,بیوگرافی مرتضی احمدی,زندگینامه مرتضی احمدی

 مرتضی احمدی

 

مجتبی بازدید : 49 یکشنبه 30 آذر 1393 نظرات (0)

ماه تولد

فال هفتگی - یکشنبه 30 آذر 1393

قوچ

فال هفتگی متولدین فروردین: تظاهر کردن دیگر فایده‌ای ندارد!! شما نمی‌توانید برای همیشه نشان دهید که فرد خوش بینی هستید. البته این موضوع نباید باعث نگرانی تان شود. عجیب اینکه حتی احساس آسودگی و فراغ بال می‌کنید؛ چرا که به هیچ وجه مجبور نیستید احساساتتان را از افراد دیگر مخفی کنید. سهیم کردن دیگران در ترس‌ها و نگرانی‌هایتان درهایی را به روی شما می‌گشاید که به سمت گفتگوهای زیادی در مورد موضوعات مهم سوق داده می‌شوید. به جای اینکه در برابر این تغییر مقاومت کنید، زندگی جدید خود را با آغوش باز بپذیرید.

گاو

فال هفتگی متولدین اردیبهشت: به خاطر تغییراتی که تازگی در زندگی تان ایجاد شده، طی این چند هفته گذشته انتظارات شما از روابط دوستانه تان بیشتر شده است. خیلی خوب است که دوباره برای خود اهداف مهم تری را ایجاد کنید، البته قبل از اینکه واقعیت‌ها این کار را برایتان بکنند!! رویاهای کاذب و دورغین به شکست می‌انجامد، پس تا موقعی که فرصت دارید، واقعیت‌ها و حقایق مربوط به خود را دوباره بررسی کنید.

فال روزانه
دوقلوها

فال هفتگی متولدین خرداد: امروز برایتان سخت است که دیگران را در احساسات خود سهیم کنید؛ چرا که شما نمی‌دانید چگونه بدون اینکه به کسانی که دوستشان دارید لطمه‌ای بزنید حقیقت را عنوان کنید. سخنان شما بر موضوعات حساسی اشاره می‌کنند و بنابراین اهمیت خیلی زایدی دارند. و بالاخره شما قصد و نیت خوبی دارید، اما شاید نتوانید آن را به خوبی اعمال کنید. پس بهترین راه این است که قبل از اینکه به طور بی اختیار و یکدفعه همه چیز را فاش کنید، آرام آرام صحبت‌های خود را شروع کنید تا بینید دیگران نسبت به حرف‌هایتان چه واکنشی نشان می‌دهند.

فال روزانه
خرچنگ

فال هفتگی متولدین تیر: شما هنوز به ایده‌آل‌های خود نرسیده‌اید، ولی هنوز باید صبر کنید. خوشبختانه شما خیلی سرسخت بوده و الان لازم است که تا جایی که در توانتان است صبرکنید! تا موقعی که شما با کار سخت و کافی خودتان را در بوته آزمایش قرار می‌دهید، خوب است که دمدمی ‌مزاج بودنتان را نشان دهید. حتی اگر نتیجه‌ای که خواهانش بودید را هنوز ندیده‌اید، در مسیری که پا گذاشته‌اید باقی بمانید.

فال روزانه
شیر

فال هفتگی متولدین مرداد: شما برای هفته‌های متمادی روی صحنه بودید! ولی حالا زندگی شما کاملاً آماده ورود به مراحل بعدی است. شما پیش از این احساس می‌کردید انرژی تان در حال کمتر شدن است، اما هنوز هم مباحثی که مربوط به ابراز کردن احساسات می‌شود فوق العاده قدرتمند هستند. به جای اینکه در جستجوی راه‌های جدیدی برای نشان دادن خودتان و حرف زدن باشید، تجربیات به یادماندنی خود را مطرح کنید. دوباره بازگو کردن داستان‌هایی که مربوط به حوادث گذشته هستند بهتان کمک می‌کند تا احساسات‌تان را در مورد اتفاقات جدید بیان کنید.

فال روزانه

فال هفتگی متولدین شهریور: شما خیلی تلاش می‌کنید که دامنه اطلاعات کامل و خوبی داشته باشید، اما مثل اینکه به خاطر شخصی که در زمینه گزارش دادن حقایق خیلی مورد اطمینان نبوده است دچار سوءتفاهم شده‌اید. هم اکنون افراد دیگر شاید حتی متوجه هم نشوند که بخش خیلی مهمی ‌از حوادث روی داده را از دست داده‌اند، اما شما مانع آنها نشوید و بگذرانید فرجام و نتیجه غلطی که دلشان می‌خواهد را در ذهنشان ترسیم کنند. فقط به افراد دیگر تکیه نکنید که حقیقت را بهتان بگویند، شما تنها کسی هستید که می‌توانید به طور کامل حقیقت را به خودتان بگویید!

فال روزانه

ترازو

فال هفتگی متولدین مهر: شاید شما واقعا فکر می‌کردید این چند روز تعطیلی باید چیز کاملاً متفاوتی باشد. شاید هم نسبت به تعطیلات محدودتر فکر می‌کردید باید متفاوت باشد. اما شما می‌خواستید که دوباره سنت‌های قدیمی ‌را زنده کرده و حیات تازه‌ای بهشان بدهید و تا حدودی هم به این خواسته خود رسیده‌اید تا جایی که به ریشه و اصالت خود نزدیک‌تر شده‌اید. به خاطر فرصت‌هایی که از دست داده‌اید اعصاب خود را خرد نکنید، هیچ زمانی مثل همین لحظه برای شروع کردن مناسب نیست. پس مراسم جادویی خود را برگزار کرده و افراد خاصی را نیز در آن سهیم کنید.

فال روزانه
عقرب

فال هفتگی متولدین آبان: در ماه گذشته نگرانی‌های مالی شما بیشتر شده بودند، تا جایی که شما آرزو می‌کردید درآمد ثابتی داشته باشید. باوجود این در حال حاظر شما خیلی مطئن نیستید و هنوز هم ناراحتی‌هایی وجود دارد. به خاطر اصلاح کردن دیدگاه‌هایتان در مورد جهان واقع از رسیدگی به اهداف خود صرف نظر کنید. اگر مجبور شدید برنامه‌هایتان را نیز معوق بگذارید و خیلی بلندپروازی نکنید، وگرنه زندگی تان دچار عدم تعادل خواهد شد.

فال روزانه

کماندار

فال هفتگی متولدین آذر: مثل اینکه جشن و مهمانی تمام شده است!! اما در آخرین روزی که خورشید در نشانه شما حضور دارد می‌توانید موج شدیدی از انرژی را در خود احساس کنید. شما وقتی می‌بینید که چگونه به موضوعی که ابتدا زیاد برایتان مهم نبوده علاقه مند شده‌اید خودتان هم شگفت زده خواهید شد! اما همان طوری که رویاها و خیالات رشد پیدا کرده و بزرگ می‌شوند، گرفتاری‌ها نیز شروع می‌شوند. حالا شما باید به طور کامل با لزوم و اهمیت فکر کردن دوباره به کل زندگی خود مواجه شوید. برایتان خوب است که روی رویاهای خود دوباره سرمایه گذاری کرده و بهترین کارهایی که در توانتان است را انجام دهید تا آنها را زنده کنید.

فال روزانه
بز

فال هفتگی متولدین دی: برای شما خیلی اهمیت دارد که تا فردا که خورشید وارد نشانه تان می‌شود تمام کارهای ناتمام مربوط به اداره و یا خانه را تمام کنید. متاسفانه هم اکنون تمام نکات مبهم تبدیل به کشمکش و مجادله می‌شوند. ساده سازی کارها تبدیل به امری کاملاً پیچیده شده است. باهمه این احوال وارد شدن به ماه تولد شما بهتان توانایی می‌دهد فرصتهای جدیدی برای خود خلق کنید

فال روزانه
آبگیر

فال هفتگی متولدین بهمن: این وقت سال برای بیشتر مردم زمان معاشرت‌های اجتماعی است، اما این موضوع در مورد شما به حداکثر خود رسیده است. باوجود خورشید و بهرام که در یازدهمین خانه شما، یعنی خانه دوستان، حضور به هم می‌رسانند، شما سعی می‌کنید قبل از اینکه زمان بهره برداری از انرژی تان فرا برسد، فعالیت‌تان را در حوزه مربوط به خود کمی‌ بیشتر کنید. شما در حال رسیدن به نقطه عطفی هستید که خودتان به تنهایی از این موقعیت سود فراوان خواهید برد، پس لزومی‌ ندارد در برابر تغییراتی که در پیش است مقاومت کنید.

فال روزانه

دوماهی که خلاف جهت هم شنا میکنند

فال هفتگی متولدین اسفند: اگر از رقابت‌های بی رحمانه خسته شده‌اید، الان می‌توانید خودتان را برای یک مرخصی از محل کارتان آماده کنید. این مرخصی می‌تواند به اندازه یک روز کوتاه باشد، ولی می‌تواند احساسات عمیق شما را نسبت به آنچه که از زندگی می‌خواهید بیدار کند. اگر نتوانستید هر تغییر مهمی ‌که دلتان خواست ایجاد کنید ناراحت و مایوس نشوید. هم اکنون نزدیک‌تر کردن رویاهایتان به واقعیت شاید بهترین استراژی‌ای باشد که می‌توانید داشته باشید.

مجتبی بازدید : 48 جمعه 21 آذر 1393 نظرات (0)

 


 اخبار سیاسی  - مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری:
صداوسیما نگذاشت حرف بزنم / مردم نباید دایم از رسانه ها، الف، میم، ح و خ ... بشنوند / باید فساد به سرعت رسانه ای شود

وزیر دادگستری با انتقاد از صدا و سیما گفت: در دورانی که رئیس سازمان بازرسی بودم خواستم بگویم نظام بانکی مشکل دارد اما نگذاشتند.

به گزارش تیک ، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی پنجشنبه شب در برنامه تلویزیونی دیروز امروز فردا با بیان اینکه در 5 سال ریاستم در سازمان بازرسی کل کشور بارها مشکلات نظام بانکی را تذکر دادم گفت: صدا و سیما نگذاشت من حرف بزنم و گفتند سیاسی کاری نکن چون دشمنان سوء استفاده می کنند. در حالی که در دنیای امروز دشمنان جزئیات کارهای ما را می دانند.

وی افزود: البته در صحن غیرعلنی مجلس هم 72 دقیقه صحبت کردم و به نمایندگان مجلس تمام جزئیات مشکلات نظام بانکی کشور را توضیح دادم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه با گرفتن 20 یقه سفید مشکلات حل نمی شود گفت: زیرساخت سلامت در دنیا دولت الکترونیک است. قطعا با مبصر و پلیس بازی کار حل نمی شود چراکه امروز تمام ترافیک و تخلفات با ماهواره و رایانه و دوربین کنترل می شود و در نظام اداری هم چنین است.

حجت الاسلام پورمحمدی از ایجاد شبکه چکاچک(کنترل چک ها در بانکها)؛ شبکه نسیم (کنترل حساب های نهادهای دولتی)؛ کنترل موسسات مالی و اعتباری و سامانه های پولی و ارزی در بانک مرکزی خبر داد و گفت: دولت عزم جدی در الکترونیکی کردن تمام اقدامات خود دارد و نمی خواهیم مبارزه با فساد را سیاسی کنیم.

وزیر دادگستری اظهار داشت: رسانه باید در کنار مبارزه با فساد باشد. برای همین آیین نامه گردش آزاد اطلاعات ابلاغ شده است. کل عملیات دولت باید در اتاق شیشه ای باشد. در قوه قضائیه هم چنین اتفاقی باید رخ دهد و به اعتقاد من باید پرونده های فساد بعد از قرارمجرمیت رسانه ای شود و مردم نباید دایم از رسانه الف، میم، ح و خ ... بشنوند. به اعتقاد من باید فساد به سرعت رسانه ای شود.

مجتبی بازدید : 47 جمعه 21 آذر 1393 نظرات (0)

 

اخبار,اخبارورزشی,محسن مسلمان

 

  اخبار ورزشی  - یکشنبه گل محمدی نظر نهایی را درباره این بازیكن می دهد؛
اظهارات جدید آذری درباره آخرین وضعیت انتقال مسلمان به استقلال

مدیرعامل ذوب آهن گفت: «متاسفانه اتفاقات قشنگی در بازی روز گذشته ذوب آهن مقابل تراکتورسازی رخ نداده است.»

سعید آذری در رابطه با وضعیت محسن مسلمان اظهار داشت: «تا روز گذشته که هیچ اتفاق جدیدی درباره وضعیت مسلمان نیفتاده بود و همانطور که پیش از اعلام کرده بودیم، رضایت نامه اش برای استقلال صادر نشده است. امروز و فردا هم تعطیل است و فکر می کنم روز یکشنبه بتوانیم به تصمیم نهایی درباره این جوان برسیم. البته قطعا هر تصمیمی که گل محمدی بگیرد، ما آن را اعمال خواهیم کرد.»

وی با اشاره به شکست روز گذشته تیمش مقابل تراکتورسازی در تبریز تصریح کرد: «متاسفانه اتفاقات قشنگی در بازی روز گذشته ذوب آهن مقابل تراکتورسازی رخ نداده است. با اینکه تیم ما بعد از 5 بازی سنگین به تبریز رفته بود تا امتیاز بگیرد و بازی زیبایی نیز از خود به نمایش گذاشت اما به دلیل برخی از اتفاقات و علی رغم شایستگی شکست خورد. به هر حال از تلاش بازیکنانم تشکر می کنم که توانستند یک بار بازی را به تساوی بکشانند.»

 مدیرعامل ذوب آهن ادامه داد: «من تبریز نبودم اما گزارشی که به من رسیده، نشان می دهد که شرایط بازی عادی نبوده است. شنیده ام فضای داوری تحت تاثیر یکسری جنجال هایی قرار گرفته که اصلا قشنگ نیست.»

آذری در پایان در خصوص دعوت یک بازیکن از ذوب آهن به تیم ملی با وجود نتایج اخیر ذوب آهن گفت: «درباره بحث تیم ملی من نقطه نظر فنی نمی توانم بدهم و بهتر است که به نظرات کی روش احترام بگذاریم. به هر حال یک بازیکن از ما به نام حسن زاده که خیلی هم خوب کار کرده دعوت شده است که از این بابت خوشحالیم.»

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 51
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 132
  • بازدید سال : 1,932
  • بازدید کلی : 9,662